Czy ćwiczenie w plenerze jest powodem do wstydu?

Ćwiczenia wykonywane na świeżym powietrzu jest bardzo przyjemnym doświadczeniem. Dzięki temu, że otaczają nas rośliny, a naszą skórę orzeźwia delikatny wiatr możemy lepiej złapać oddech, co jest znacznie korzystniejsze dla organizmu niż ćwiczenie w niewielkim pomieszczeniu. Również uzyskujemy dodatkową przestrzeń, szczególnie, jeżeli w pokoju nie mamy tyle miejsca, aby wykonać bardziej wymagające ćwiczenia. Znacznie przyjemniejsze jest także słuchanie szeleszczących liści, śpiewu ptaków i szumu morza niż jadących samochodów za oknem. Warto, więc skorzystać z możliwości pójścia do parku, gdzie można wykonać serię ćwiczeń, niż chodzić na zatłoczoną siłownię, czy też ciągle ćwiczyć w swoich czterech ścianach.

Czemu nie powinniśmy się tego wstydzić?

Zdarza się, że podczas ćwiczeń w parku, przykładowo korzystając z ławki przy ścieżkach spoglądają na nas ludzie. Na początku może ogarnąć nas wstyd, ale nie powinno się wstydzić aktywności fizycznej i dbaniem o nasze zdrowie i lepsze samopoczucie. Warto pokazać innym ludziom, że ćwiczenie w parku jest dobrą alternatywą, ale także jest to ciekawe doświadczenie. Być może nasze postępowanie zainspiruje innych jednak tylko wtedy, jeżeli sami będziemy mieć pozytywne nastawienie. Nie da się uniknąć zaciekawionych spojrzeń jednak warto ćwiczyć wszędzie gdzie można z podniesioną głową dla siebie, nie dla innych, a być może dzięki naszej odwadze zmotywujemy do ćwiczeń inne osoby.

Jakie ćwiczenia można wykonywać?

Nic nie stoi na przeszkodzie by na skrawku trawy wykonać rozgrzewkę i chwilę biec po głównych ścieżkach parku. Warto także zrobić ćwiczenia rozciągające, wypady nóg i przysiady. Nawet, jeżeli w pobliżu nie ma plenerowej siłowni, możemy wykonać różne ćwiczenia. Ciekawym przykładem jest wykorzystanie do tego celu ławki w pobliskim parku. Możemy na nią wskakiwać i zeskakiwać, dzięki czemu wzmocnimy mięśnie nóg. Można także spróbować zrobić deskę, wystarczy tylko trochę miejsca na równym podłożu. Ćwiczenie te wzmacnia całe ciało. Możemy także spróbować zrobić serię pompek opierając się o ławkę, a nawet podciągać się na gałęzi drzewa. Ogranicza nas tylko własna wyobraźnia.

Inne zalety treningu na świeżym powietrzu

Trening na zewnątrz jest przyjemnym i relaksującym doświadczeniem. Przebywanie na słońcu dostarcza także ważnej witaminy D. Warto także spojrzeć na aspekt finansowy. Jest to znacznie tańsze rozwiązanie niż wykupienie karnetu na siłownię. Warto jednak do treningu na świeżym powietrzu odpowiednio się przygotować, np. ubrać się stosownie do pogody i mieć przy sobie butelkę wody żeby zapobiec odwodnieniu szczególnie podczas ciepłych dni.